BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS




27 Jun 2011

BeRmuLaNya Akuw Di SiNi..


20.6-tarikh pling bemakna dlm hdop aku….
Nervous,excited sumer ad..tuhan jew tawu ap akuw rasa time tuwh
…akuw btolak dr kuala kedah kew kuala Terengganu…
Sedih jgak la tinggalkn kmpung halaman…tp demi stdy akuw..akuw rela…ahaks..
Aku btolak pg then smpai ptang…sgt letih cz kitorng sesat…
Mna x nya..first time akuw smpai ganu nie….
Bez sgt bila dah smpai sni….tp dlm hty akuw sdih cz fmly akuw akn tnggal akuw…
Huhu…sabor jewla….
21.5-hari yg aku tnggu pn dah tiba….pg tuw aku pn siap2 kemas2 brang msok dlm kater….
Uitm tu dkat jew ngan homestay yg akuw dok tu….
Dlm pkol 8.30pg akuw pg daftar….teruja jgak la…rmai yg dtg…
Ada yg bwak tok,tokwan,pkcik,makcik n sgala bagai….
Mcm rombongan pngantin plak…..
Mna x nya…skali seumo hdop jew nk rasa mcm tu…..
Dh hbis daftar akuw pon pg la kt kolej…
Tempat kitorng tinggal….pnat sgt2 cz akuw dpt bilik tingkat 3…fuhh!!
Mang sempot la jgak….naik dgn barang2 yg byk….
Bilik kt cni best la jgak…da dua katil double decker…wah2!!..
Tp bilik akuw special ckit…3 org jew ada…
Bilik lain smua 4 org…untung la kami kn…haha:P
Lpas dah siap2 brang,akuw pn turun…
Abah bwak g mkn..kitorng bley g jln2 smpai pkol 4 jew..sedih..
So aku pon isi lah jam yg singkat tu dgn fmly2 aku….
Dlm haty aku sedih sgt2 time tu….
Pergh!!nk ngis plak akuw skrng nie bila tringat msa mula2 dtg dlu…sabor jewla!!
Lpas jew g mkn kitrng blik ke homestay..
Kmas2 brang fmly…
Diorng nk blik kedah awl cz abah ada kje…
Oleh sbb abh ada keja,kna la hntar aku blik kolej awal…
Lg btmbah sebak…act akuw dah nangis dlm bilik dah time tu..hihi….
Bla kuar bilik akuw pn cover2 arr…haha…
Dah siap smua..kitrng pn gerak la kew uitm smula n hntar akuw…
Time tu dah bgenang air mta akw….
Tp aku tahan jgak…nk tnjuk macho la….x ley blah la…
Aku pn naik ltak brang2 akuw smua….
Dah siap akuw turun bawah nk salam dgn parents akuw…
Konon la x nak ngis….akuw pn salam dgn abah n adik brdik aku…
Smpai la babak pling menyayat aty akuw….
Orng pling last akuw cium tgn…of crse la mak akuw…
Sedih gila time nie..mmg x dpt nk cover arr....
Nagis giler…tp x la meraung mcm bdak2…..haha..agak2 la…
First time aku tgok mak akuw nangis cz nk tnggal aku…
Mang rasa sayu sgt time uwh……mna x nya nk tnggal ank pmpuan dya sorang2 kt cni….
Dah la jauh kn……dah selesai babak tu maka pulang lah fmly akuw kew umh….jd la aku student uitm..aku pn naik bilik dgn aty sayu,,mata merah2,..haha
Adoiii…nangis aku taip blog nie….haha….
Dah b'jela akuw taip…mcm karangan bahasa melayu dah….
Kt cni la dlu aku behenti…kang pnjang2 bkn korang baca pon…haha
Tidow jew….,,,k bubye….


1 ulasan:

Unknown berkata...

perlu pengorbanan utk masa depan.