BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS




4 Mei 2011

SaYa SayaNg Mak SaYa!!

AssaLamuaLaikum semua..Hope ari nIe sihaT yew….Boring niE..x Tawu Nak wat Paper so updAte blog jew lah….
          Hmmm….np ntah tetiBa raSa sediH daN menyesaL sejaK nontOn cerita ‘’aMpunkan aku mak kt TV9 tadi’’…korang da tgok x???rugi x tgok….hmm..sgt sedih dan menyentuh perasaAn…betaPa beSar haraPan seoRang ibu terhadap aNaknya….buKan harta yg diminta…CUma segenggaM kejaYaan shj….ibunya snggoP bergaDai nyawa,bersusah payah menCari rezeki utK anaknya belajar….diaLah ibu diaLah ayah….
Tapi,apa yang dye dpt???x dpt papew…hnya tuhan saja yg twu perasaan si ibu itu….si anak sudah lupa akan jnjinya terhdp ibunya….alpa dgn dunianya…sanggup gadai maruah diri demi harta…dya lupa tntg pengorban ibunya…Lupa pada jnjinya yg dya akn belajar bersungguh2 utk mngubah nasib  mereka yang sebelum nie hidop dlm kesusahan…
Bila perkara Buruk menimpa diri bru si anak nk menyesal…bru nk Mintak maaf itu ini…menangis air mata darah….tapi si ibu tetap memafkan anaknya...ohh betapa mulianya hati seorang ibu…walau sebesar mna pon kesalahan anaknya dya tetap boley terima…tersentuhnya akuw..:(…adakah aku ank yang baik??...adakah aku sudah bahagiakn ibuku??adakah aku jd ank yg solehah??ermmm…L
Hmmm..Mama…andai nurul ada bt salah kt mama,maafkn nurul ma…nurul slalu sakitkan hati mama…
Merungut itu ini…merajuk x tentu hala..melenting sana sini(kadang2 jew..tp suara still slow)…ampunkan nurul mama….:(
Sedang ku meNaip niE tetiBa teriNgat lak Lirik Lagu Buatmu ibU dari KumpulaN aeMan…so NuruL tiNggaLkan koRang deNgan Lagu Buatmu iBu..korang LayaNlah….:(
                            
                               
                            BuaTmu iBu(aeMan)
Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu


0 ulasan: